Kosong

Assalamualaikum.

k ni tetibe

ehemm. one, two. one, two. oke. bismaillahirrahmanirrahim. terima kasih kepada tuan penge.. ehh, ape ni? oke oke. bawak bertendang. aku gurau je. straight to the point. aku saje je nak post something dekat blog ni. dah berzaman aku tak post dekat blog. mesti visitors pon tak ramai. macam mane nak jadi hot letup letup kalau jarang on kan? let me tell you sonething. actually minggu ni minggu exam tapi aku malas nak belajar. biasalah, bile kite mule nak buat bende yang baik, syaitan mesti nak cucuk cucuk bagi kite malas belajarkan? dah memang kerje die. kite tak boleh nak halang. nak halang jugak? pi bace ayat quran ke, amik wudhu ke, solat sunat ke. confirm die lari dan tak ganggu kau orang lagi. oke. se..se benarnye aku tak tau nak bebel ape lagi. dah tittle aku kosong. mestilah takde pengisian. hanya bebelan kosong yang tak patut kau orang bace. tak berfaedah. banyak yang dah terjadi dalam life aku. macam banyak sangat je masalah aku. takde lah banyak sangat pon. well, life as a teenager is challenging right? siape yang rase umur die tu dikiera teenager, mesti dah rase kan? banyak cabaran. tak termasuk masalah boyfriend, girlfriend and stuff.

but luckily me. i dont involved with the copuling things. for me, time as a teenager is study for a bright future. tapi, tak adalah sampai study and study and study and study. hidup kena happy. study is study and fun is fun. study when you think you need. get some fun if you think you need. im 16 and i need to study hard. SPM is not as easy as you see. eventhough im 16 and not 17. eventhough i will take SPM next year and not this year. kalau tak belajar dari sekarang, kalau tak faham basic dari sekarang, memang result kau orang hancur. your future will be dark. aku rase aku perlu amik tuition at the end of this year. aku kene hafal, faham semue basic in this form 4 year. ingat, 16 tahun, form 4 is not your honeymoon. honeymoon kau tu lepas SPM. please, be aware guys. if you didn't realize now, then your life will.. aku tak tau nak cakap ape. kalau kau orang tak sedar jugak memang susahlah nak dapat result bagus for SPM. im gonna make my parents proud of me. i MUST.

hidup kita umpama catur. kita mesti jaga raja daripada dimakan oleh pihak lawan sama seperti kehidupan kita. raja umpama diri kita. kita mesti jaga diri kita dari kegelapan kehidupan. renung renungkan dan selamat beramal.

No comments: