Duitku Melayang

Asslamualaikum

duit kuuuu T^T

hari ni, takde mood sangatlah. semalam aku cek kat poket seluar aku sebab nak cari duit RM300 yang ayah bagi. and you know what ? duit tuu dah takde. aku dah cemas gile. tu lahh kuasa mak. kalau die cakap duit tuu hilang, akan hilang lah dia. macam ni cerite dia. waktu malam raya, sebelum balik kampung ayah aku bagi RM300 seorang sebagai duit raya. memang setiap tahun kot ayah bagi. aku pon simpan lah duit tuu dalam poket seluar. lepastuu, bile dah sampai kampung, aku pon tunjuk lah dekat makcik aku yang aku ade RM300. makcik aku cakap, "simpanlah baik baik. nanti hilang." kebetulan pulak, time tuu ade mak aku. mak aku pon cakap jugak. "simpanlah. nanti kalau hilang kan dah susah," then, aku balas "alaaaaa. kite dah simpan baik baik dalam poket ni. takkan hilang punye" seingat aku, aku tak pernah keluarkan walau sekali pon. tak tau lahh kalau time tidur tuu die terkeluar ke, time mandi die lompat keluar ke.

ya Allah. time aku cek seluar aku semalam, aku rase macam nak menjerit je tau takkkk. macam nak nangis gile gile pon ade jugak. aku baru je rancang nak beli something gune duit tuu. and, semalam bibik aku datang. bibik aku ni macam kerje part time je lahh. kejap datang, kejap tak. dia datang, bawak adik die. adik die ni same umur dengan aku tapi badan besar kemain lagi. aku pun syak dia yang ambil. tapi, aku tak nak lahh bersangka buruk. so, aku call bibik aku sebab time aku cek seluar aku tuu, bibik aku dah balik. aku tanye lahh "bibik, time bibik basuh baju, ade nampak RM300 tak ?" "RM300 ? tak nampak pulak" " adik bibik ke, takde nampak ?" "sekejap bibik pergi tanye" ".............." "adik bibik cakap takde nampak jugak" dan begitu lah perbualan kami. yang titik titik tuu, bibik aku tanye adik die. aku ni dah lah tak puas kalau tanye gitu je. ofcourse lahh aku nak tanye depan depan kan ? sampai sekarang pon aku masih syak adik die. tapi, aku tak nak sangka buruk. TAK NAK !

hmmmm. memang tobat ahh. lepas ni, ape yang mak aku cakap, aku kene dengar. tu lahh padah nye kalau tak dengar cakap mak. tapi, memang aku ingat balik, aku takde keluarkan dari poket seluar tuu. mungkin die terkeluar kot time aku tengah tidur or mandi. tapi, aku tak perasan. maybe jugak, time bibik aku basuh baju, die hilang tah ke mane. ya Allah, engkau tolong lah hamba untuk mencari duit ku kembali. Aamiin. kalau aku jumpe balik, memang lah aku sujud syukur. bersyukur sangat sangat sangat. permudahkanlah urusanku ya Allah. Aamiin. oke. aku takde mood nak cerite pasal raya sekarang. kalau ade mood nanti, aku cerite k ? siape nak tolong aku bagi RM300, sile PM saya di fb or DM saya di twitter. terima kasih :)

p/s; dengar lah segala nasihat yang ibu awak berikan. sebab, setiap kata kata dia, akan menjadi doa kalau kite melawan. dah name pon IBU kan ?

No comments: