Birthday Party

Assalamualaikum.

Happy Birthday Arissa.

semalam my family ade buat birthday party. maksud aku pak cik aku ade buat birthday party for his 3 years old child. tapi, sayang. anak dia tengah takda mood nak sambut birthday dia. bila kita orang semua dah nak balik baru dia ade mood sikit. anddddd. aku nak letak gambar tapiiii semalam aku takda mood sebab mak aku amik hp aku. lepas tuu, lepas tuu, aku pun menyesal. aku boleh je amik gambar guna benda lain kan? eishh. pi lantak lahh. benda dah jadi. nak buat macam mana? pak cik aku buat birthday party dekat McD. bestt. dapat makan burger free.

aku gerak dari rumah 4.00 petang. mak bapak aku dah bebel bebel sebab aku siap lambat. itu pon salah satu faktor aku bad mood. siapa tak bad mood kalau one family salahkan kita sebab kita punca kelambatan diaorang? mesti diri rasa terpinggirkan? kami pon sampai dekat McD. McD tu yang menghala ke Pontian kalau tak salah aku. sekali sampai tengok pakcik aku belum sampai. aku semacam puas hati sikitlah. lambat tapi pakcik aku belum sampai. soo, tak bolehlah nak salahkan aku seratus peratuskan?

dah lameeeee sikit tunggu, pakcik aku pon sampai dengan anak dia, isteri dia, and family belah isteri dia. anak dia pakai gaun yang ala ala princess and ade accessories dekat kepala. dah comel dah tapi sayang hidung dia luka pulak. kan dah tak comel. tulah tangan gatal sangat nak gosok gosok hidung bila hingus keluar. lepastuu, kitaorang masuk lah dalam satu tempat dalam McD yang khas untuk birthday party kan? aku punyalah teruja sebab tak pernah masuk. padahal sama je tempat dia. lepastu, ada sorang kakak yang kerja dekat McD ni bagi peneranganlah apa nak buat lepasni and blablabla. pakcik aku yang lain ni dok menganjing menganjing. nasib baik kakak tuu tak dengar.

burger diagihkan, air diagihkan, nugget diagihkan dan kami pun mula makan. emmm. sedapp. burger tu double. pehh. aku makan depan pakcik aku kene lah sopan sikit. lepas makan, kakak tuu cakap ade game untuk budak budak. aku? ehh, mestilah aku join. hotak dia. umur aku dah 16 nak join pebende. aku teringin sebenarnya nsk join. setiap kali menang atau kalah akan dapat hadiah. alaaa. biase je hadiah die. diaorang main game yang pusing pusing dekat kerusi and bila music stop, semua kelam kabut cari kerusi kosong. aku dah gelak gila gila sebab diaorang main kelakar gila. ada yang sampai tarik tarik baju, tolak tolak. memang dasar budak ahh yang main. ada yang kalah tapi dia gelak sekali sebab dia bukannya faham kenapa orang gelakkan dia. budak kecik. belum sekolah lagi. HAHA.

lepastuu, diaorang main game pass pass belon. guna music jugak. bila music tuu ade bunyi lembu, and siapa yang peganag belon tuu dikira kalah. adik aku yang darjah 6 tuu kalah dengan budak kecik. kuikuikui. buat malu je. dia dapat second place. kira oke lahh tu. takda malu sangat. dia cakap bagi chance dekat budak kecik. nak cover malu tuu cakap je lahh. HAHA. lepastuu, aku pon bawak balik belon. terase diri kebudak budakan. tapi takpe. aku suke. and lepastuu, kitaorang pon balik. best lah jugak semalam. tapi sayang, aku takde amik gambar. aku tengok je budak yang amik gambar guna DSLR tuu. alaaa. aku pon ade jugak tapi dalam gambar je lahh. HAHA. teringin jugak nak camera tuu, tapi takpelahh. takda rezeki. soo, ill stop right here. thanks for reading.

amboi, terpanjang pulak entry ni. ye, harap anda semua terus membaca blog saya. terima kasih. bacaan anda amat saya hargai.

No comments: