Ramadhan !

hey peeps;

ni aku punye. kau jangan sebokk je nak amik !

ambooii senah, lama kau tak bebel kat blog ni kan ? dah seminggu puasa baru nak update pasal Ramadhan. orang lain semua dah post seminggu yang lepas. ni lahh padahnya kalau dah start tengok drama korea tak beghenti. kau nak tau aku tengok cerita ape ? cerita HERATSTRINGS. ahhhh ! pengsan kejap bile tengok Jung Yong Hwa and Park Shin Hye. comel gile doeee. k aku dah tersasar pulok ke dalam lembah laut. jom berbalik ke tempat asal kite ye ?

ramadhan dah seminggu berlalu, kau orang dah baca al quran sampai page berape ? belom mule ? excellent. baru 1 juz ? good. dah setengah page ? teruskan usaha anda. dah habes ? sangat lemah. cehh, makin lame makin terok pulok kate kate semangat aku. ade yang ponteng puase tak ? mesti ade kenn ? yang perempuan tuu ? elelelele. kau tak payah nak kencing aku sangat laa. aku tau mesti ade yang tak puase kann. yang lelaki tuu takde alasan nak ponteng. kalau ponteng jugakk, pergi buat pembedahan plastik. nak sangat jadi pompuan kann ?

dalam bulan ramdhan ni, harapnya ibadah kite semakin bertambah. jangan ade yang berkurang sudah lahh. tidooo je kejenya memang lahh ibadah makin kurang. cube pegi ngaji ke, zikir ke, dengar ceramah ke. elleh, ceramah kat tv tuu macam ade je kalau petang petang. rancangan masak masak ade lahh. time tak puase tak nak pulak buat rancangan mari memasak. waktu puase hamekkk kau. semua resepi nak kongsi ngan orang lain. ye lahh. bulan ramadhan lahh kate kann. nak dapat pahala kene lahh bagi sedekah resipi yang kite tau tuu kann ? hotak kauu.

ape lagi aku nak bebel ? twitter ngan fb pon dah tak banyak bukak. kenape ? hishhh mak jemah ni. macam lahh kau tak tau anak Mohd Saidun tuu. dye kan rajin gile. mesti lahh belajar memandangkan minggu depan nak perikse UB 2. puihh. tengok cerota korea je lebih si Fatin ni. tapi disebabkan drama korea pon dah habes, tak tau nak buat ape, kene lahh belajar jugak. kalau tak macam mane nak dapat result tinggi and bodek bodek mama ngan ayah suruh beli 'bende' idaman aku kann ?

p/s; puasa elok elok ye ? jangan ade yang curi curi makan kat dapaur tuu. Allah nampak nanti dosa masuk api neraka macam mane ? kalau ade yang baik hati nak tarik awak masuk syurga takpe jugak. tapi kalau dah hari hari kerje nye asyik nak nyakit kan hati orang, sape nak tarik awak ? fikir fikir kan dan selamat beramal.

No comments: