Finally + Terharu

hye peeps;

comel kan kami ? rindu sangat sangat time ni :'(

ehh ehh, gambar tu takde kene mengena ngan entry. heww heww. lame sudee aku tak mengepost kat dalam blog ni kan ? rindu ? alolo, meh sini mehh. nak ais krim ? pegi bile sendiri. oke, our tittle today is Finally. ape yang finally nye cik Fatin ? finally aku dah keluar asrama. aku keluar asrama jumaat petang and sabtu petang baru nak menghupdate. ampun tuanku, lemak patik terase begitu banyak di dalam badan sehingga patik terlalu lazy untuk mengetype. macam post yang minggu lepas, aku dah bagi tau kan, aku nak keluar asrama. so, mungkin blog ni akan sedikit aktif. sedikit je okay ?

oke, bukan itu point sebenar aku post bende ni. tapi point sebenar aku, aku nak cerite kat korang ni pasal malam sebelom aku nak keluar. maskod nye hari khamis malam tuu. kite orang selalu habis prep pukul 10.30 malam. bukan pagi oke ? lepas habis prep, kawan aku satu satu nye tu ngengade ajak aku jalan jalan sekitar sekolah. aku nak masuk dalam dorm sbb nak pukul 11 dah time tuu. barang satu haprak pon tak kemas lagi. dye geram sangat dye cakap 'awak kan esok dah keluar asrama, jom lahh jalan jalan. nanti dah tak boleh buat macam ni lagi dengan awak' aku pon surrender. aku ikot je lahh dye ajak aku pegi mane. tapi ade lahh sikit sikit aku memberontak tak nak pegi tempat yang dye nak pegi. dah tempat tuu gelap, sape je weyhh, yang nak pegi. nak romantik pon tak agak ahh jahh.

kite orang pon jalan jalan sampai lahh kite orang stop kat depan koop sekolah kite orang. tau tak koop tu ape ? koop tu stands for koperasi. tau tak koperasi tu ape ? tak tau ? haram jadah lahh kau tak tau. pegi google sane. aku dengan kawan aku tu duduk lahh. tetibe rase panas. tengok dekat atas, memang lahh kann panas, tak pasang kipas. aku nak bangun bukak kipas, tapi dye tak bagi sebab nanti aku lari masuk dorm. dye kunci aku dengan meja. dye rapat kan meja tu ke badan aku sampai tak boleh nak nafas lahh kire nye. dye pon pegi lahh bukak kipas. dah bukak kipas, dye duduk balik. lepas tuu, kite orang buat janji. 5 janji aku, 5 janji jahh. dah siap bejanji bagai, kite orang pon masuk lahh dorm.

ehhh, belom habis lagi cerite aku. bile aku masok dorm je, aku tengok banyak gile mayat bergelimpangan kat tengah tengah dorm tuu. bukan mayat sebenar nye. dye orang baring beramai ramai kat tengah tengah dorm tuu. aku sendiri pon naik heran. bile sorang budak yang dekat dengan pintu yang aku masuk tuu bangun, aku pon tanye lahh 'ape jadah korang baring kat tengah tengah dorm ni ? takde keje ea ?' tetibe sorang sorang bangun dari pembaringan tuu. lagi lahh aku terkejut. tetibe dye orang nyanyi lagu I LOVE YOU, YOU LOVE ME yang lagu barney tuu. tetibe ade orang tarik aku pegi tengah tengah. aku pon terkedu gile. dah habes nyanyi lagu barney, dye orang nyanyi lagu 'negache'. ni sebenarnye lagu 2NE1, im the best. lagu tu kite orang buat time sukan aspuri. kite orang amik chorus dye je. last lagu tu kan ade cakap 'oh my god' kan ? dye orang tuka jadi 'kak Fatin'. dah habes nyanyi tuu, dye orang nyanyi lagu PERLUKAH DAKU DITINGGALKAN, PERLUKAH ENGKAU MELUPAKAN KU, PERLUKAH ADA RASA KESANGSIAN, PERLUKAH ADA RASA RINDU. memang meleleh gilgile time tuu. terharu sangat sangat plus rase bersalah sebab keluar asrama. budak budak lain yang keluar asrama takde pulak dye orang buat macam nii.

lepas habes buat 'persembahan' tuu, sesi berkata kata pon bermula. aku memang takde idea langsung nak cakap ape malam tuu. otak aku kosong. lagi pon aku malu. sape tak malu weyhh kalau kau cakap pastu semua pandang penuh khusyuk. last last esok nye, jumaat time aku nak balik, aku bagi surat suroh satu dorm bace. aku kan memang jiwang. asal ? tak caye ? puihh. sedih tau aku korang tak caye. lepas tuu lepas tuu ade sorang budak dorm ni dye cakap 'jom tidur ramai ramai atas lantai ngan kak Fatin' dye orang pon setuju. yang tuu lagi satu part aku terharu. dye orang sanggup tido kat lantai dengan aku weyhh. dah lah warden tak kasi tido kat lantai. jadi, itu lahh the end of my story dekat asrama. dye orang dah meninggalkan kenangan manis yang sangat banyak untuk aku. terime kasih dorm SYIFA. kite sayang korang sangat sangat tau. terime kasih sebab korang layan kite dengan baik walaupon kite tak matured lagi sedangkan diri daku ini sudah form 4. hui hui. mekaceh yang tak terhingga jugak sape yang rancang bende tuu. terharu sangat sangat. korang baik and kite harap orang yang akan menggantikan kite nanti adalah orang yang lebih baik dari kite yang boleh bimbing korang ke jalanNYA. gambar takde. maaf awak semua. tidak berkesampatan nak amik gambar dye orang. may Allah bless all of you. thanks reading.

p/s; aku tak suke budak sek bising bising pasal blog aku time dekat sek and orang lain pon join dengar. puihh ahh. tak suke tak suke tak suke. faham ? jadi, don't speak to me if you wanted to talk about my blog.


No comments: