Kenape aku rase sakit hati?

hye peeps;

381646_155592571207263_100002695627196_175899_11448889_n_large

semalam, aku dapat satu message dari kawan aku. kami, tak ade lah serapat mane, tapi boleh dikatakan rapat kerana kami berkongsi masalah, memberi pendapat dan bergurau senda seperti kawan baik. message yang aku dapat ialah, seorang lelaki yang dia meinati sejak dari dulu telah mula menegur dia. aku, rasa terkejut dan agak sakit hati bila dia berikan message itu. aku agak terkilan. aku tak tau kenape.

tidak mungkin aku sukakan budak lelaki tu. tak mungkin. aku tidak mahu menjadi seorang kawan yang menikam kawannya dari belakang. tidak mungkin aku ingin menjadi kawan yang sebegitu rupa. dan tadi, kami bermain message lagi dan aku dapati, lelaki itu hanya mahu meminta tolong sahaja. aku kuatkan semangatnya agar dia yakin bahawa lelaki itu sebenarnya ingin kan dia. walaupun waktu itu, aku rasa sakit hati. aku rasa sakit sangat. aku rasa tak boleh nak tahan semua nie. 

tapi, disebabkan aku sayang kawan aku, aku ingin dia bahagia dan lupekan segala kesedihan dia, aku teguhkan semangat dia. jangan biarkan dia menangis lagi. aku tidak mahu kelihatan air matanya jatuh. aku ingin kuatkan semnagat dia, agar dia gembire setiap saat, jam, hari bahkan tahun. mungkin ini semua salah aku. aku yang timbulkan perasaan suka ini. tidak mungkin aku ingin menyalahkan kawan aku sendiri. aku bersalah kerana menimbulkan perasaan suka ini. sku harus buang perasaan ini. HARUS.

p/s; aku sayang kau kawan ! bahagia selalu ea? jangan sedih sedih tau?

No comments: