Is being a BABYSITTER fun?

hye peeps;

Tumblr_lpjo9x18b71qbz8xto1_500_large
kfine. gambar takde kene mengene --'

oke. jadi babysitter nie best ke? agak arr weyy. penat gile. lagi lagi budak yang baru nak jalan. asyik nak dokong je bile hari dah malam. oke. semalam. aku tengah tengok tv sambil main hp. tetibe, hp rumah berbunyi. aku pon cepat cepat angkat. rupe rupenye mama. mama cakap ade orang nak hantar baby for a while. dye ade hal and tak boleh nak bawak baby dye tuu.

tuptaptuptap kereta kawan mama sampai. she gave her baby to me and told me what am i suppose to do. and then my work start there. aku dokong dye pegi sana sini. at first dye memang comel giler sebab tak buat hal. dokong oke, letak dekat bawah oke. bile aku nak makan tengah hari, aku tukar shift dengan bibik aku. sampai lah bibik aku tidur kan dye.

maghrib dalam pukul 8 dye merengek merengek bermaksud dye dah bangun dari tidur. huihhh. aku pon dengan senang hati lahh kan sebab dye dah bangun. aku pon dah bosan duduk lame lame. tak tau nak buat ape. aku dokong dye, letak kat bawah, dye tak nak. aku dokong balik. aku dokong sampai tangan aku lenguh. aku letak. dye menangis macam ape. aku bagi dye susu, dye minum lepas tu, dye keluarkan balik puting susu tu.

aku sabar je. aku dokong dye balik. aku lenguh, aku letak atas meja belajar aku yang aku sayang tu, then dye main main ngan bende atas tuu. aku jaga lah dye supaya tak tergolek ke bawah. aku dokong dye balik sebab aku malas nak duduk. sampai pukul 12 malam baru kawan mama balik. oke. itu sangat lah memenatkan. memang lah bestkan jaga baby. sangat best sebab baby comel. lagi lagi kalau yang suke senyum tuu. haihh..

p/s; pada pendapat aku, babysitter nie memerlukan tahap kesabaran yang tinggi. ape pendapat kamu? ce luah ce luah

No comments: