Kebebasan tak terhingga

Amboih. Tajuk. Mesti kena gempak je. Kebebasan tak terhingga. Apa yang bebas? Bebas dari SPM lah bro. Tapi, ayah aku kata, tak payah nak happy sangat lah. Lepas ni ade yang lagi susah tau. Tu tu Mr U sedang menunggu. Mr U sape? Mr University. Ohoho. Dah lah malas nak cerita pasal ni. SPM. What past is past.

Meh sini aku nak bagitau. Aku dah addicted dengan cerita Playboy Itu Suami Aku. Bukan cerita aku suka. Tapi, lagu dia. Yang tajuk Rindukanlah tu. Bila aku dengar suara dia kan, dia tu siapa lagi. Encik Mimpi lah. Rasa macam masuk dalam hati tau. Rasa macam, entahlah. Rase bulu roma meremang. Rase tersentuh dengan suara dia. Aku tak tau lah pulak kenapa. Tak pernah pernah rase macam ni. Ni first time ni.

Encik Mimpi. Bila cerita pasal dia, semua tau punyalah. Penyanyi misteri tu. Siapa tak tau. Semua perempuan pon minat dia. Digilai lah katekan. Mestilah ade perkataan, "Encik Mimpi I Love You" "Encik Mimpi saya sayang awak" Encik Mimpi itu ini. Ahh. Buang masa kalau aku buat macam tu. Hmm. Dia bukan layan sangat. Lagipun terlalu ramai peminat dia nak layan. Kang GF dia mengajuk lagi satu hal nak pujuk. Better kita jadi peminat diam diam je kan?

Hahh. Ape pon, aku suka dia. Aku suka lagu dia. Aku suka sangat suara dia. Suara dia menikam kalbu bhaiii. Dia macam ada aura gitu. Kau tak pernah dengar, baik kau dengar sekarang.

Nota mulutkakitangan: Aku suka sangat lagu dia yang Rindukanlah tuuuuuuuuuuuu. Seriously!

No comments: