Who's going to UMRAH ?

hye peeps ;

assalamualaikum :) ecececewahhh. dah balik dari umrah kene lah lebih bersopan santun kenn ? so, who's going to UMRAH ? me lahhh. aku lahh yang pergi umrah tu. bukan baru nak pergi tapi dah pergi dah punn. macam entri yang lepas lahh. tapi tak ingat entri mane. aku sampai Malaysia sabtu malam dalam pukul 7 atau 8. dah lame sampai baru nak post ape celop ? aku takde mood lahh nak post. aku rindu budak budak dalam group aku. rindu nak dok gelak gelak macam orang gile ngan dye orang. dah lah takde mood pastu isnin tu pulak nak kene balik asrama. aku dapat cuti seminggu lebih. kau ade ? muahahaha. aku ikut travel ANDALUSIA. siape tau ? mehh sini sepp sikit. yeayy ! oke. kau orang nak tau tak cerite perjalanan aku ? mehh sini dekat sikit.

first day 1 jun, sampai KL pastu pukul 8 malam dah kene berkumpul untuk dengar taklimat mengikut group masing masing. group aku ade 21 orang. lepas dengar taklimat, kite orang kene tunggu flight dalam pukol berape tak ingat. ade 3 tempat yang group kite orang pergi. Egypt, Madinah and Mekah. waktu perjalanan nak pergi Egypt naik flight, kite orang stop dekat Bangkok selama 30 minit. then, naik balik aeroplane and duduk dalam tu senyap senyap selama 7 jam kalau tak salah. Ya Allah, penat dye tak yah kate lahh kan. memang penat punggung ku ini kalau terus terusan duduk aja.

sampai dekat Egypt dalam pukol 5 pagi mengikut jam di sana ye. tapi 5 pagi dekat sini masih gelap. kalau dekat Egypt, 5 pagi dye macam 8 pagi dekat sini kot. angin dye kuat and sejuk. nyaman sangat. panas dye pon tak panas sangat. so, boleh bagi 4 star mungkin. lepas tu, ade orang Egypt yang jadi tour guide kite orang. walau pon orang tu cakap dalam english, aku tetap tak faham sebab dye punye arab terlalu pekat so english dye macam agak lain sikit lahh kan. waktu first dengar dye orang cakap aku dah tergelak gile gile tapi sesenyap je lahh. dah lahh sume masih baru, pastu aku nak gelak macam orang gile pulak. memang dye orang cop aku tak sopan langsung lahh kan.

tour guide kite orang tu name dye Basyam. dye ajak kite orang jejalan sekitar Egypt. agak banyak lahh tempat yang aku pergi selama 3 hari dekat Egypt. tapi, aku takde mood lah pulok nak cerite ke semua nya sekarang. mukaddimah nye pon dah terlalu panjang. dalam post yang akan datang, aku cerite pasal Egypt k ?

No comments: