Childhood

hye peeps;

setelah sekian lama aku tak post pape kat blog ni, tetibe aku nak post pasal childhood pulak. well, semua orang ade cerite childhood tersendiri kan ? wether it happy or sad, it us who created all that. aku ade zaman kanak kanak aku and mungkin boleh di kategorikan sebagai happy.

kawan sepermainan aku time aku budak budak dulu, jiran aku. jiran aku tu plak lelaki and we were at the same age. until now, we still a neighbour. tapi sekarang, semua nya dah lain. kite orang dah tak bertego sape macam dulu. kalau dulu, dia selalu ajak aku main dengan dye. boleh dikatakan setiap petang. kalau aku malas, dye pakse aku main jugak dengan dia. setiap hari jugak aku tunggu dye untuk keluar main sesame dengan aku.

banyak yang kite orang main sesama tapi sayang. yang aku boleh ingat cume sikit je. kite orang lumbe basikal, main badminton share story and macam macam lagi lahh. and dialog yang aku paling ingat "kalau main basikal, boleh bakar lemak tau" "ye'ke ?" "ye lahh. cikgu kita bagitau" oke. tapi aku tak ingat lah sama ada kite orang panggil saya awak, awak kite or aku kau. aku kau tak mungkin lah kot sebab dulu aku tak cakap aku kau ni.

masa berjalan dan kite orang semakin membesar. hubungan kite orang pon dah tak rapat macam dulu. takde yang nak ajak aku main kat luar. takde yang nak pakse aku main kat luar. takde perbualan dan gelak ketawe macam dulu lagi. perkataan hi pon tak keluar dah. mungkin kite orang malu dan terutame sekali aku. kalau diberi pilihan, aku nak undo balik masa biar aku dapat main sepuas puas nye dengan dye. aku tak tau lahh kalau dye benci aku ke sekarang sebab bibik aku pernah cakap kat aku yang dye pernah pandang tak puas hati dengan aku. aku tak tau kenape. mungkin sebab dye rimas kot aku asyik pandang dye je.

and sejak tu, aku tak berani lagi nak pandang dye. pandang pon just sekali lalu pastu, CUKUP. dye budak hot and semua awek pon nak dekat dye. mungkin dye tak perlu kan kawan sepermainan dye lagi. aku selalu berharap, masa tu akan terjadi lagi sekarang. aku harap aku boleh main gile gile dengan dye tanpa rase malu. but the fact is we all had grown up and dye pon da ade life sendiri. mungkin dye sendiri pon tak pernah mengharap childhood kite orang kembali lagi. and mungkin jugak dye dah buang childhood kite orang dari memori dye selama lamanya. maaannnn. it hurt.

well, kalau kau oang ade cerite time childhood korang, jangan lah segan segan nak share dengan itee. itee sedia mendengar. and ohh, doa kan saya selamat pergi dan balik sebab esok saya akan berangkat pergi umrah. and maybe this is the first and last post for this holiday. see you soon.

No comments: