Owl Necklace Haram?

hye peeps;



hari ni, aku nak share something. harap tak ade lah yang kecik hati ye. just nak share je. smile sikit smile sikit. haaaa.. cun cun. oke. tadi, aku bukak efbie. sekali ade satu post nie menarik perhatian aku. status dye berbunyi begini.


hoho. tapi betul lahkan status dye. orang pakai owl necklace dah nak stop dah sebab HARAM. tapi orang yang merokok tu masih tak nak stop. oke. berbalik pada cerite. sebenarnye, untuk pengetahuan kau orang, owl necklace nie HARAM di pakai. lagi lagi bagi umat islam kan. lagi lahh haram. sebenarnye owl necklace nie melambangkan FREEMASON. aku pon agak terkejut bile terbace satu blog nie. FREEMASON nie seangkatan dengan DAJAL. kalau nak gambar and detail lebih lanjut, pegi BLOG nie. aku ume nak terangkan serba sedikit sahaja.

kau orang terfikir tak? pemuja pemuja dajjal nie pasti akan tersenyum bile tengok kau orang pakai owl necklace nie. bayangkan betape penatnye Rasulullah berhijrah dari satu tempat ke satu tempat demi mengembangkan agama islam, kite plak murtad, bergadai maruah diri, bangsa dan agama. haihhh. aku sendiri pon agak terasa dengan kata kata aku sendiri. walaupon aku tak pernah pakai, aku rase macam diri aku pon bersalah. lagipon kalau pakai owl necklace nie, membuat atau mengukir patung bagi objek  yang bernyawa secara lengkap segala anggota tubuh badan dan jisim dan bayang, sama ada  ia di dalam bentuk manusia atau haiwan adalah berdosa besar. Apabila patung-patung tersebut di jadi kan perhiasan, makanya ia di jadi kan sebagai sesuatu  yang dimuliakan atau  ada unsur-unsur  penghormatan. Oleh itu, meletakkanya  dengan tujuan perhiasan adalah perbuatan yang haram (berdosa). manakala malaikat tidak akan  memasuki rumah  yang terdapat patung.

ini semue aku dapa dari BLOG nie. jadi, sesiape yang terase nak pakai #macam aku. dan nak cube pakai, tak payah lah pakai. berdose nanti siape yang susah? diri sendiri jugak. soo. harap tak ada yang terase oke? chill chill sudaa. tahan je nafsu yang suruh pakai owl necklace tu walaupon bende tu nampak cantik.


p/s; hentikan penggunaan owl necklace. anda mampu mengubahnya. #LOLs

No comments: